10 Nisan 2009

Bir Öğrencinin Sahip Olması Gerekenler

Bir öğrencinin sahip olması gerekenler sanıldığı kadar fazla birşey olmasa gerek. Şimdi diyeceksiniz, "Ne alaka şimdi? " diye. Belki haklısınızdır ama ne bileyim senelerdir çektiğim şu sıkıntıyı burada paylaşayım da bir kişiyi bile doğru yola sevketsem kârdır. Garip bir giriş olsa da girdik hayırlısıyla..Şimdi kardeşlerim, sanıyorum ki her işi yapmak için belirli alet edavata ihtiyaç duyarız. Misal, bir alet tamir edeceksem tornavidam, pensem olması lazım. Bu aletlere ihtiyacım vardır. Onlarsız yapamam. Ki burda ufak bi' dipnot da vereyim: Bir işçinin, kendi aletleri olur. Tutup da işverenden alet istemez. Tornavidası da ona aittir, çakısı da, ipi de, çekici de.. E madem öyle bir öğrencinin neden kalemi, kağıdı, silgisi olmaz?

Kardeşim, gelmişsin 20 küsür yaşına. Hâlâ okumaya çalışıyorsun. Yazık değil mi ya.. Git kendine bi kalem, defter al. Hadi kalem, defter neyse de silgi nedir ya. Bi' öğrencinin silgisi olmaz mı ya? Sana ekmek, su, hava kadar zorunlu birşey bu. Bundan kelli, silgisi olmayan adama öğrenci demem ben. Dedirtmem de. Millet herhalde silgi fabrikatörü falan sanmakta beni ki her sınavda en az 2 kişi benden silgi istemekte, sinirlerimi bozmakta..

Gerçi şimdi olayı buralara getirmemek lazımdı aslında. Normal bi' okulda okusam bunların hiçbiri başıma gelmezdi, gelemezdi. Lakin, ne yapalım, Allah' ın hikmeti. Bunda da vardır bir hayır diyorum..

Arkadaşlar, kardeşler, yapmayın etmeyin. Ne olur bi' silgi alın kendinize. Bir kaleminiz olsun, hep cebinizde, çantanızda dursun. Kalem bu, elbet ihtiyaç oluyor. Kalemin olduğu yerde de silgiye ihtiyaç var. Diyemezsiniz ki "Yanlış yazmam ben! " diye. Canımı inanılmaz derecede sıkan bu olayı burdan paylaşayım dedim. Biliyorum hala bir anlam veremediniz buna, ama yapmam lazımdı.

Yaptığım araştırmalarda ( "buna araştırma mı diyosun kardeş, etme eyleme.." ) edindiğim bilgiler şu yönde:

Bir öğrencinin sahip olması gerekenler:
1- Kalem
2- Silgi
3- Kağıt, defter, türevleri..

Bunlara karşılık da,

Öğrencinin olmayan alet edevatı:

1- Silgi
2- Kalem
3- Kağıt, defter, türevleri..

Birde bu öğrencinin bir mühendislik öğrencisi olduğunu düşünün. Acı, değil mi? Mühendis olacak adamın hesap makinesi yok ya! Okulda sınav günü fellik fellik hesap makinesi arayanlar var. Düşünün durumun vahametini*. Olmaz olsun böylesi..

Aslında bu olay "tiki" likten başka birşey değil, ben size söyleyeyim. Adam olsa bi' insan, gider parasını kaleme, deftere yatırır. "konvers" giyme, "lakost" giyme, taksiye binme. Öğrencisin lan sen!

Ne işin olacak senin bunlarla?! Anlayamıyorum sizi.. Tüketim toplumu, yozlaşmış (dejenere desem daha iyi anlar bi' kesim) gençlik diyor, geçiyorum..

*TDK

0 yorum:

Yorum Gönder