28 Eylül 2009

yüksek tansiyon

geldim ankaraya, gerçi bayramdan beri ankaradayım ya neyse. hipertansiyon (yüksek tansiyon) hastasıymışım bu yaşta. 1 haftadır hastanelerde geziyorum Allah kimseye göstermesin. neyse ki kalbimde, ciğerimde, herhangi bir organımda bir sorun yok. sistolik tansiyonum 160mm Hg, diastolik ise 90mm Hg çıktı. bir gün holter takıldı, sonuçlar bugüne belli olacaktı. yarın gidip bakacağım Inşallah hızlı kilo almamdan dolayı çıkar. bir ayda yaklaşık 10 kilo aldım :( 95 kiloluk filinta gibi delikanlıydım, oldum 105 kiloluk "ağır delikanlı".

doktorların dediğine göre, hayat standartlarım çok düşermiş, hayattan zevk almazmışım, tatsız tuzsuz yaşayıp gidermişim yüksek tansiyonla. bugüne kadar belli olmaması ise işin en garip tarafıymış. düne kadar o kadar korkuyordum ki Allah korusun ölmekten, felç olmaktan, böbreklerin ya da genel olarak organlarımın iflas etmesinden... defalarca kalktım teyzeme gittim öleceksem bari emin ellerde öleyim diye. lakin 2 gündür kendimi iyi hissediyorum çok şükür de korkum azaldı. her gece kalbimin küt küt atmasından tırsmamdan ötürü -ki şu ana kadar yokuşları koşar adım çıkar,

"o kadar ağırsın,
bizden hızlı çıkarsın"

nağmeleriyle yokuşları ağlatırdım. oysa şimdi yokuş gördüm mü korkudan kaçacak delik arıyorum. hayatımda taksiye binmem sayılıdır, bu hafta taksiye verdiğim parayla bi' dolu yemek yerdim ne güzel :/ hala yemek diyorum ya.. hay midene be kuzu!

stresten aldım onca kilo,
vermek lazım şimdi, aboo

diyorum ve sanırım sadece tansiyon değil, ruhsal bir hastalığım olduğundan da şüphelenerek bu güzide yazımı da noktalıyorum.

pe se: güldüğüme, mutlu göründüğüme bakmayın. afedersiniz bi' tarafım atıyor tak diye gideceğim diye. Allah kimseye böyle pislik yaşatmasın. hele bu yaşta hiç yaşatmasın... :'( gözünüzün yağını yiyeyim dikkatli olun, kilo almayın. cidden çok zor..

(sistol ne, diastol ne, holter ne, post script ne diyor olabilirsiniz. onlara da yarına bi' ayar çekeceğim Inşallah. net feci yavaş nedense.

yazıyı okuduktan sonra başlığa baktım, şaşırdım. siz de şaşırmayın (gerçi geç oldu biraz, okudunuz sanırım yazıyı artık ama), grup adı falan değil bu "yüksek tansiyon" :/ )

0 yorum:

Yorum Gönder