03 Eylül 2009

serserilik



Türkiye' de serserileri, çakalları, şerefsizleri bi' nebze olsun azaltmak için ne yapılabilir ki?
1 - bence, ilk olarak şu gereksiz, döküntü, beş para etmez, ses kirliliğinden ve insanları rahatsız etmekten başka bi' işe yaramayan doğanları, şahinleri trafikten kaldırarak başlayabilirler mesela. doğru düzgün bi' adamın bindiğini görmedim daha bu güne kadar. nerde çakal çükela* var, gelir bu arabalara biner. Allah sabır versin şu millete. eksozu delik, modifiyeli( şaka yapıyorum tabii ki, modifiye görmesek inanacağız :), tüplü, lastikler teker kaydırmaktan aşınmış gereksiz arabalar... devlet kaldırsa şunları, azalır en az bi' %30' u şu şerefsizlerin. anlamadığım, anlayamadığım birşey daha var ki, o da şudur: bu arabalar her gün biyerlere çarpıyor, kayıyor ediyor duvarla, insanlara, diğer arabalara giriyor, amma velakin piysada sayısı azalmıyor bir türlü. hortluyor mu bu arabalar yahu? şerefsizim ki devlet köşeyi döner şu arabaları jilet, traş bıçağı gibi bişey yapsa... sonuçta insan yaşamına ve sağlığına maaşallah pek bi' zarar veriyorlar. devlet, benzinden az yakmamız için hız sınırları koyuyor ne güzel. toplatsın şu araba bozuntularını, bak bakalım hırsızlık, şerefsizlik, namussuzluk azalıyor mu azalmıyor mu..

2 - ehliyet alma yaşı yükselsin biraz mesela. rahat bi' 25 olsun misal. her önüne gelen ehliyet alınca trafik oluyor bir karmaşa. herşeyi geçtim; ruhu, beyni, bedeni, kafa yapısı, düşünceleri olgunlaşmamış bir sürü ezik kol geziyor trafikte. millet sürünüyor evine işine gitmeye, kırılıyor otobüslerde, dolmuşlarda. bu devlet devlet olsa( yeni bişey değil, kendimi bildim bileli böyle.. ), koyar otobüsünü, tramvayını, metrosunu, osunu busunu, rahatlatır şu trafiği. zarar mı ediyosun şekerim toplu taşımadan? koy kaç paraysa binecek millet. çok pahalı diye yürüyecek miyiz? mal bu dolmuşçular, değnekçiler, ulaşım bakanlığı, kim sorumluysa artık bundan, o mal. süzme, molaritesi tavan yapmış bi mal hem de.. gelsin burdan da bi' %35

3 - sigara. sigara çok güzel bi' maddedir, kabul ediyorum. çoğu derde devadır. insanı kendine getirir, gergin vücudu rahatlatır. herşeyi kabul ediyorum ama bacak kadar sıpanın da sigara içmesine gerek yok sanırım. bas artık kaç para istiyosan şu sigaraya, içemesin çakallar çükelalar.. içme içirtme kardeşim. günde 1.5 - 2 pkt sigara içen ben diyorum bunu. içirtmeyin lan... hava sahasıyla uğraşacağına bas parayı, içen içsin.. avrupa avrupa diye kırılıyorsun, bi' kez de düzgün bişeyini alalım şu avrupanın.. gelsin burdan rahat bi %35 daha..

kaç etti, 100 mü etti? nasıl iş şimdi bu, bu 3 madde yetecek mi? yetmez tabii de. ne bileyim işte, azaltır.. mesela cep telefonları, alkol fiyatları da yükselebilir.

eğitim meğitim yalan, geçin onu. 79lu, 80li insan müsveddeleriyle okumaktayım mesela ben. çevremde zihinsel açıdan olgun bir kişi bile bulamadım şu seneye kadar mesela. liseden arkadaşlarımla buluşuyorum da kendime geliyorum. insanlarda akıl fikir yok. ciddi soyluyorum yok. ben bu işi niye yapıyorum, nerden geldim nereye gidiyorum.. en ufak bi' düşünce, tefekkür varsa ben de adam değilim. gerçi boşuna konuşuyorum, bu ülkeden, bu milletten ciddi söylüyorum bi' bok olmaz. senelerce beyin göçü dedikleri zıkkıma karşıydım. "ayıp lan, ayıp" diyordum. şimdi diyorum da aklı çalışan adam gitmiyorsa yazık ediyor kendine. dünyaya da yazık ediyor.. neyse, söyleyeceğim bu işte. bi' bok olmayacak. aha buraya yazıyorum..

*çükela lafını da seneler önce yurtta kalan bi' arkadaşımdan öğrenmiştim. hey gidi günler..

0 yorum:

Yorum Gönder